Ninja följde inte med hem igen


Tråkigt besked, Ninja kunde inte följa med oss hem efter veterinärbesöket. Man får inte veterinärbesikta en sjuk hund, och därför sköts veterinärbesiktningen upp. Uppfödaren valde att ta hem henne för att behandla öronen, samt återkomma med kissprov för inte ville Ninja kissa när vi ville det, kissprovet behövs för att se om en urinvägsinfektion finns.

På hemvägen kom jag på vad som kunde ha varit orsaken till hennes plötsliga lidande. Valparna rök ju ihop som sagt flera ggr igår eftermiddag, och det är ju mycket möjligt att dom slet varandra i öronen för så gör ju valpar. Ytteröronen var sådär prickigt röda och det kan ju vara valptändena som skrapat i dom, men kan man få så ont och feber av det??? Och börjar det ca 3 timmar senare????

Det var ju meningen att jag skulle köpa henne eller inte idag, och jag fick avböja mej. Det känns inte bra att köpa en sjuk hund som inte är besiktad, uppfödaren nämde oxå att de kanske skulle behålla henne själv nu.

Ja här hemma går livet vidare, det var ju roligt så länge det varade. Hoppas hon blir bättre, och får ett meningsfullt och bra hundliv lillhjärtat.

Postat av: Kaija den 2009-01-23 @ 16:45:27

Lillhjärtat sover lugnt, hon ligger bredvid de andra småttingarna, Det första hon gjorde det var att tutta på MammaMaja, hon har inte skakat på huvudet,jag fortsätter med idomin salva. Hon blir kvar hos mej och Björn vill inte sälja henne vidare vill inte sända iväg henne igen blir orolig att det kan ta på hennes psyke. Kaija

Postat av: Anonym den 2009-01-24 @ 15:28:04


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback