Kardemummadoftande rullrån


För 25-30 st personer.

Receptet kommer från en pigg gammal tant på 85 år.
Möra och goda.

Ingredienser

1½ dl strösocker
3 dl vetemjöl
1½ dl kallt vatten
100 g smält avsvalnat smör
1 tsk kardemumma

Gör så här

Blanda strösocker och vetemjöl.
Tillsätt det kalla vattnet och sist det avsvalnade smälta smöret och kardemumman.

Värm rånjärnet på båda sidor och pensla med margarin. Klicka ner ca 1 tsk smet i järnet och grädda. Rullas genast samman med en s.k rånpinne.

Rånen kan fyllas med grädde och bär, eller enbart ätas som dem är.

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback