Kanderad ingefära

Ingefära:
Stimulerar cirkulationen, stärker immunförsvaret, bra för matsmältningen,
renar blodet, bra mot smärtor och kramper, bra mot gaser i magen,
inflammationsläkande,
slemlösande, rensar ut skadligt kolesterol,
kramplösande, allmänt stärkande.





Ingredienser

finns som ekologisk vara 400 g färsk ingefära

2 dl vatten
finns som ekologisk vara 5 dl socker

Dekor:

finns som ekologisk vara socker

= Denna symbol visar att ingrediensen finns som ekologiskt alternativ

Tillagning

Skala ingefäran och skär den i tunna strimlor. Koka dem i 1 dl vatten i 30 minuter tills de är mjuka. Häll av vattnet och låt ingefäran svalna.

Häll 1 dl vatten i kastrullen. Mät upp ingefäran i ett decilitermått. Tillsätt lika mycket socker som ingefära. Koka upp under omrörning. Låt blandningen sjuda tills sockerlagen nästan kokat bort och ingefäran blivit lite genomskinlig.

Häll socker i en skål. Lägg i ingefäran och rör om tills den täckts med socker runt om. Låt ingefäran torka utbredd på bakplåtspapper. Förvara i lufttät burk.


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback