Mina Hittekatter



Här är mina små hittekatter, Märta och Kjell Åke. 2 överlevare av 4, hittade dom övergivna och svårt medtagna på loftet i uthuset till vår sommarstuga. Ingen mamma säkert på flera dar, Märta pep och jag lokaliserade ljudet av en kattunge på loftet. Klev upp på en stege och såg 3 kattungar till varav en död och en mycket svårt medgången..som knappt rörde sej. De var så små och utmärglade, jag tog hem de 3 som levde...men den långhåriga helgrå kattungens liv gick inte att rädda, den dog bara någon timme senare. Nu var det mjölkersättning i nappflaska som gällde, ställa väckaren och upp och mata sötnosarna på natten. Jag hade varmt vatten i petflaskor och handdukar på dessa så de skulle ha det varmt och skönt. Jag hade tänkt sälja dom...men det är svårt när man föder upp dom på detta viset. Nu är de 2 helt normala starka lekfulla kattungar, utan mej hade de inte levat idag.

Postat av: cicci den 2009-01-31 @ 14:35:06

Det var då fina hitekatter du hade där... önskar jag kunde ha katt men det går inte för min sambo!



Hoppas allt är bra med er?


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback