Klass 1-varning



Mellan en och två decimeter nysnö väntas falla under helgen.
Det innebära rejält besvärligt väglag och kan få till följd att viktiga samhällsfunktioner slås ut.



SMHI har utfärdat en så kallad klass 1-varning och nu i kväll förväntas snön börja falla, först på söndag eftermiddag tror man att nederbörden avtar.
   Risken finns för rejäl halka på vägarna och redan nu är det besvärligt med fläckvis isigt på de stora vägarna i länet.
   En Klass 1-varning utfärdas när vädret förväntas kunna ställa till med risker för allmänheten i form av besvärligt väglag och störningar i viktiga samhällsfunktioner.
   Varningen som nu gäller är utfärdad över ett större område som innefattar Västernorrland, Jämtland, Gävleborg, Dalarna och Värmland, varningen gäller även ute till havs.

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback