Gårdagen som var

Ja igår var en händelserik dag. Jag kastrerade ju mina två frässar, och det gick jättebra. Bosvedjans vetrinärmottagning var verkligen fräsch med trevlig personal. Jag lämnade katterna kl 09:00 och kl 10:00 kunde jag hämta dem igen, fyra kulor fattigare var katterna och jag 1000kulor ;)

Jag märker redan resultatet efter kastreringen, katterna är mycket lugnare idag. Ingen har bråkat...hoppas det håller isej nu :)

Det bär iväg hemmåt, när jag kommer hem ringer telefonen, det är en kille som vll köpa min bil. Jag la ju ut annons på Blocket  imorse :) Vi bestämmer oss att träffas vid Erikshjälpen i Timrå, och hör och häpna, han provkör den inte ens utan ger mej pengarna utan att pruta, vi skriver papper och sedan for han. Smidigare affär får man ju leta efter, mer såna köpare TACK!


Hejdå bilen!!!

Ja då stod vi där jag och Ozzy, utan bil. Erikshjälpen var öppet så jag knöt fast Ozzy ett litet tag utanför och gick in och tittade runt där, jag hittade 2 fina fönsterlycktor för 29:-


Man kan hitta fina begagnade saker på Erikshjälpen, och billigt är det ju oftast oxå :)

Hur skulle vi ta oss hem? Buss såklart!!! Det går ju typ 3 bussar om dan till Ljustorp, och det är 1 timmes bussfärd från Timrå. Nu fick ju Ozzy träna bussåkning för 1:a gången och jag blev riktigt imponerad över hans lugn. Han följde mej utan protester in längst bak i bussen och han satte sej på innersta sätet mot fönstret. Jag fick lite lustiga blickar av några invandrare, som kanske inte sett hund på bussen förut :) Vi fick åka till Stavreviken, sen var det bussbyte, Ozzy passade på att kissa några gånger. Tror vi stod i 10 minuter och väntade på bussen innan den kom, det visade sej vara en skolbuss, och Ozzy passade på att charma småtjejerna. Vi fick stiga av vid brevlådan, det var både nära och bekvämt. Sen att det tog 1 timme gjorde ju inget idag, men jag inser snabbt att bil är ett måste härute på landet. Som tur är så väntar min andra lite nyare Audi bil på att få åka iväg till besiktningen, så man är ju inte billös direkt! Jag ångrar att jag inte hade med mej kameran, det hade varit kul, men det går ju fler bussar haha!

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback