Full fart i stugan

Ja då var vi med valp igen då, och det är inte en dans på rosor med busfröet Nickolina i spetsen. Här kissas och bajsas det för fullt, så det gäller att vara med så kanske man hinner ut i tid. Igår gick det inge vidare då blev det mesta gjort inne, men idag så har det bara blivit en bajsolycka och några små kissisar. Det svåraste av allt är att veta när kisset kommer efter eller under lek, men man kanske lär sej det med. Bajsningen är det lättast med för då börjar nosen gå ner på golvet och då är det inte så långt kvar. 

En sak är iallafall säker, att Nickolina är en cool tjej. Hon anpassade sej otroligt fort, det tog inte lång tid innan hon busade med katterna, lekte med deras råtta som hänger 60cm upp i luften. Ja att hon kan hitta på saker, det behöver man inte fundera på. Hon visade heller ingen rädsla för Ozzy när hon träffade honom 1:a gången i bilen påväg hem när vi hämtade henne. Bilresan hem gick jättebra, inget gnäll, ingen olycka hon bara satt i mitt knä lugnt och fint.

Ozzy tycker att det är jättespännande och har inte visat någon avundjuka alls. Hon får ta hans ben och äta hans mat, han ser ju att hon är liten och behandlar henne därefter.

Katterna har börjat lugna ner sej lite, de tuffaste frässarna Panther och Redbull är fortfarande livrädda för Nickolina så dom håller sej en bit över golvnivån än sålänge, men brukar smyga fram när Nickolina sover och kanske gå fram och nosa lite försiktigt. Knepigt beteende på dom som ska bestämma allt annars.

De andra katterna är lite på spänn, men Tyson klev faktiskt ner med Nickolina i bädden hennes idag, jag tänkte ta några bilder men jag hann ju inte...Nickolina brukar vara superpigg sedan hon varit ut och kissat, och alltid är det någon katt i hallen som hon sätte full fart efter då hon kommer in...hahaha!

Jag badade henne idag, och det gick jättebra. Hon stod så snällt och fint när jag tvättade av henne, Ozzy stod och tittade på hoppas att han lärde sej att det är inte så farligt att duscha.


Det är inte enkelt att fota 2 hundar, det här kortet får duga sålänge.


Det här kortet säger väl allt...hur lycklig Ozzy är.

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback