Grundrecept på paj



Det här receptet har jag fått av min kompis Petronella,
hon fick det av sin mamma och det blir kanon!
Igår gjorde jag denna paj med broccoli, skinka och med riven ost över. *mums*



Pajskalet förgräddas i 10 minuter 225'

3 dl vetemjöl
100g margarin el. smör
2-3 msk vatten

Blanda ingredienserna, arbeta ut degen i en pajform


Äggstanning som slås över innehållet

3 ägg
3dl mjölk
1 tsk salt
1 tsk italiensk salladskrydda

Grädda pajen vid 200' ca 30 minuter, eller tills äggstanningen stannat, och den fått fin färg.

//Kikki & Ozzy

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback