God morgon

Ja då var fårskinnstofflorna på, vedspisen igång, och Ozzy har varit ut. Det var 15,9 grader inne när jag vaknade (8:30), och -4,7 ute. Det är vinter nu med andra ord.

Frosten ligger glittrigt vit över ängen utanför fönstret. Fåglarna äter jordnötter och talgboll, och jag ska snart fika...måste gå och kolla att det brinner i spisen..och det gjorde det, jag la in ett vedträ till.



Så här ser jordgubbsplantorna ut idag.



När man bor såhär som vi bor så är man inte bortskämda med så mycket värme på morgonen. Vi har inte ett enda element, utan det enda som används är vedspisen och lite tilläggseldning med pelletskamin när man vill ha snabb värme, eller inte har tid att elda i spisen.

Ozzy och Tyson myser i soffan, Tyson trampar djupt i pälsen :)



Over & Out

//Kikki & Ozzy

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback