Enkel smulpaj



Enkel Smulpaj

4 - 5 dl blandade bär (lingon, blåbär eller hallon)

1 dl socker

3 dl vetemjöl

100 g smör

3 msk socker

1, 5 msk potatismjöl


Sätt ugnen på 225 grader

Blanda socker och mjöl i en bunke och tillsätt smöret skuret i tärningar.

Nyp snabbt ihop till en grynig massa mad fingrarna.

Rör försiktigt ihop bären med sockret och potatismjölet.

Smörj en pajform och häll i bären och toppa med smuldegen.

Grädda i mitten av ugnen i 225 grader i 15 min eller tills pajdegen har fått färg.

Servera med grädde, glass eller vaniljvisp!


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback