Nötiga julkakor



 Ingredienser 30 kakor
150 gsmör, rumstempererat
2 dlströsocker
2 stägg
1 mskkakao
1 tskvaniljsocker
2 dlvetemjöl
1 tskbakpulver
2 dlnötter, (hasselnöt, valnöt, mandel)


Gör så här

1. Sätt ugnen på 200°. Vispa smör och socker pösigt. Tillsätt äggen, siktad kakao och vaniljsocker.
2. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner det. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna, 25x35 cm. Hacka nötterna grovt och strö dem över smeten.
3. Grädda mitt i ugnen ca 15 min. Ta ut plåten och skär kakorna i rutor, ca5 x 5 cm, medan kakan är varm.

Postat av: nella den 2008-11-23 @ 17:44:23

De där ser ju rigtigt gott ut!!!!!


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback