Natti natti

En dag till är avverkad, vi syns imorgonbitti ;)



Nattkram från Kikki & kissarna samt Ozzy

Postat av: cicci den 2008-11-04 @ 23:31:16

Hallå igen!

Jo du har ju stora promlem med stavningen ibland eftersom jag är dyslektiker!

Men det går framåt s

Ser att din dag också varit i fullrulle!

Go natt till er med

Postat av: cicci den 2008-11-04 @ 23:42:26

Tjo ho igen!

Nu såg jag frågan om spår!

1: du ska ha vinden i ryggen eller snett från sidan men inte rakt på!

2 Börja med att lägga ett spår på 50 meter fösta och se om han vill spåra!

Hur lägger man då ett spår?

Jo ta en skog som du redan känner till och titta vind mm innan du gör ditt spår!

Sedan marerar du vart du gått ut i skogen så du känner igen dig sedan när du kommer med hund!

Trampa upp en ruta och gå så rakt ut du kan ca 30 meter och lägg en favorit leksak ellan dina ben på marken och gå vidare rakt fram 30 och lägg en leksak till. ( börja så så länge)

Låt spårat minst ligga 50-60 minuter



Sedan när du ska släppa på Ozzy så komplar du om till ikkestryp och går fram till där du började spåret och säg inget bara gå ditt till du börja och vänta och se om han vill spåra, gör han det så gå efter men låt det inte gå för fort utan du bestämmer hur fort det ska gå INTE han.

När han hittar leksaken så var glad och beröm ta dig tid att leka och mysa en stund , men håll koll på vart spåret fortsätter så du vet vart du ska börja sedan med han!



lycka till

Postat av: Kikki den 2008-11-04 @ 23:50:21

Otroligt snällt av dej Cicci, imorgon blir det spår på schemat 1000 TACK!

Postat av: Kikki den 2008-11-04 @ 23:52:26

Dyslektiker ok jag anade det, du är inte ensammen om det, jag känner en till. Huvudsaken man förstår vad det står, tycker ju att det är jättekul att läsa din blogg.



//Kikki

Postat av: Petronella den 2008-11-05 @ 06:00:31

Hej och tack för de du gjorde p¨å min sida:-)

Hoppas de går bra att spåra i dag med lilla ozzy hoppas de går vägen../kram nella


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback