Kladdkaka

Kladdkaka

Kladdkaka

 

8 bitar

Ugnstemperatur 200º

 

Ingredienser

 2 ägg
 3 dl socker
 1 tsk vaniljsocker
 4 msk kakao
 1 krm salt
 1 1/2 dl vetemjöl
 100 g smält smör
 sötmandel, hackad, eller
 nötter


    

Tillagning

Smörj och bröa en rund bakform, ca 23 cm i diameter. Rör först ihop ägg och socker. Blanda i övriga ingredienser. Häll smeten i formen och strö på lite mandel eller nötter. Grädda i nedre delen av ugnen ca 15 minuter. Kakan ska fortfarande vara lös i mitten. Servera gärna med vispad grädde.

Postat av: cicci med familjen den 2008-11-24 @ 14:13:50

Ja det är gott gott, brukar ha glass till också gott!


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback