Ja då var vi tillbaka

Ja då var påbyggnads lydnadskursen klar. Det gick relativt bra med uppvisningen förutom när Ozzy vägrade lägga sej, jag tror det berodde på regnvåt asfalt :) Fast egentligen så vet jag att det var jag som tappade humöret lite när han inte lade sej direkt, och det får man ju inte göra. Men det är nog bara lite mera träning som behövs innan allt flyter på som det ska. Kan tillägga att ligg funkade alla de andra gångerna, det var bara en gång han tjurade på, sedan gick det ju bra.

De övriga ekipagen hade sina fel och brister de med. Det är ju trots allt djur vi jobbar med...och bara på inlärningstadiet än så länge. Nästa etapp blir kursen "Inför tävling", jag längtar redan till dess men det blir inte förns till våren. Vi anmälde oss direkt idag till den ;) Nu är det bara att köra på med träningen, det som skall tränas in nu är: ligg, apport, och lite inkallning. (förstår inte...ligg funkade ju så bra förut...)

Här poserar våra kursledare, de var jättebra och bestämda herrar med glimten i ögat.


Lennart Högel & Thomas Söderström

På hemvägen blev det Mc Donalds


Per och Ozzy i bilen vid Mc Donalds i Härnösand

Ozzy fick som vanligt en naturel hundburgare.


Ozzy med bling-bling i bilen påväg hem från kursen i Härnösand

Postat av: Petronella den 2008-11-04 @ 05:54:57

Gick de bra för Ozzy på kursen i går???fick han med äte en liten börjare med/kram

Postat av: Kikki den 2008-11-04 @ 23:42:56

Gick kanon på kursen förutom ligg som han vägrade för första gången.



Burgare fick ha som belöning efteråt =)



//Kikki


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback