Jag äter som en sumobrottare!

Läste nyss en artikel i Aftonbladet om att Livsmedelsverkets kostråd styrs av industrins ekonomi, istället för vår hälsa.
Kolhydrater är billiga i framställning och kan lagras länge på affärshyllorna. Folkhälsan får komma i andra hand.

-Jag som nyss börjat fundera på att börja minska ner på kolhydraterna, va bra att man får bli mer och mer övertygad.

Livsmedelsverkets kostråd är utmärkta ? för sumobrottare. De 
Livsmedelsverkets kostråd är utmärkta - för sumobrottare. De undviker fet mat men stoppar i sig mycket kolhydrater för att bli så feta och präktiga som sporten kräver.

Det är ju precis som jag gör. HJÄLP! Här är ju svaret på varför jag aldrig går ner i vikt.. Nu ska det bli ändringar i kosten!

Läs mer här

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback