Ett recept till helgen?

Hej! Gillar du å baka så måste du prova det här receptet!


Fruktkaka- lättlagad och trevlg   


1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft¨
nötter
2 liter whisky


Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick.
Upprepa. Sätt på elvispen. Smaka återigen på whiskyn. För att kolla om den fortfarande håller kvaliteten.

Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg i 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om whiskyn fortfarande är god. Drick ännu en kopp.

Schtäng av elvispen. Knäck två hönor och schläng i schkålen´,
med all torkad fjukt. Schätt på elvispen igen.

Om den fjuktade torken fastnar i skålen, vrid låss den med muvschkrejsel.'
Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god. Schen ska du schila 2 dl schalt eller nåt schånt. De e´inte så noga.

Kolla om scischkyn. Schila citronsaften, lägg till en mat...sched...och schå socker, etter nåt, va fan.
Schmörj ugnen. Vrid kakformen 220 grader, glöm inte att schtänga av elvispen.

Schläng ut schkålen genom fönschtrer, och schå kolla schen whischkyn.
Gå å lägg dej...Vem fan schänner för å äta en jävla fjuktkaka i alla fall.


- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback