Börjar dagen med Yogi Te

Är nyttigt för människans hela system. Varje ingrediens är både en krydda och samtidig en hjälp för kroppen efter principen i Ayurvedic medicin som är ett urgammalt Indiskt system av en må-bra-känsla känt som "Vetenskapen av hälsa" stadigt praktiserad i Indien och numera över allt större delar av världen. 


Ayurveda blandar diet,
motion, meditation och andningsövningar samt andra råd för ett bättre livsmönster. Målet med Ayurveda är balans genom hälsa, inre harmoni, frid och ett långt liv. Yogi Te är gjort med detta i tanke och ingredienserna är utvalt med omsorg efter deras verkning i kroppen.  


Yogi Te
är naturligt koffeinfritt och därmed inte av-koffeinerad som t.ex. kaffe kan vara. Det betyder att det inte är vätskedrivande som kaffe och te är. 


Yogi Te ger dig energi
utan nedtur efteråt, en mild känsla av eufori från kombinationen av kryddorna.


Nejlika
tar bort smärta. 
Kardemumma hjälper matsmältningen.
Kanel är bra för benstommen.
Svart peppar stimulerar matsmältningen
Ingefära är en Ayurvedic universalmedel som ger styrka och energi, ja Yogi te har även en *synergistisk effekt.


Kanel, Kardemumma
, Nejlika, Ingefära och svart peppar är alltså rena rama hälsokuren. Jamen då stämmer ju snacket att man blir snäll av pepparkakor. Det är ju de kryddor som traditionellt ingår i pepparkaksrecepten! 


*Synergism.
Det att den sammanlagda verkan av t.ex. 2 läkemedel kan vara starkare än summan av de enskilda medels verkan. Med andra ord 1+1 kan ibland bli 3.

Källa

- Glöm inte att skriva vem du är.

- Jag svarar på kommentarerna så ofta jag kan.

- Inget stötande/rasistiskt på min blogg.

- Glöm inte att besöka mig igen.

- Följ mig på bloggkoll? Prenumerera på dina bloggfavoriter där, enkelt då du får meddelanden om uppdateringar via epost.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback